2011. február 2., szerda

Gyors salátaebéd


Ma korán értem haza a munkából. És farkaséhesen. Nem akartam túl sokat pepecselni, és vásárolni sem akartam elmenni. Körülnéztem tehát, hogy mi akad itthon. Találtam pár szem koktélparadicsomot, egy lilahagymát és tonhalkonzervet. Ekkor már világos volt, hogy valamilyen könnyű salátát fogok összedobni. Eszembe jutott a múltkori IKEA-túrából származó apró garnéla is. Be kell valljam, bár nem sokszor ettem még, de egyszerűen imádom a rákot. És volt még a mini farfalle tésztámból is.

Ez lett az eredmény:

Hozzávalók (egyszemélyes adag, csak magamnak csináltam):
  • 8 dkg mini farfalle (vagy ami tetszik, a lényeg, hogy ne lebbenccsel próbálkozzunk)
  • 3-4 szem koktélparadicsom
  • 1 fej lilahagyma
  • 1 doboz tonhal saját levében (ki tudja, milyen olaj is az a növényi olaj valójában)
  • 2-3 marék apró garnéla (nekem fagyasztott volt, teljesen jó az is)
  • olívaolaj
  • friss bazsalikomlevelek
  • kis darab parmezán
Felteszünk vizet forrni a tésztához. Az enyémnek a dobozán 7 percet írtak főzési időnek, ezt be szoktam tartani. Ha megfőtt, szűrjük és hűtsük le. Locsoljuk meg egy kis olívaolajjal, hogy ne tapadjon össze. Közben mossuk meg a zöldségeket, a paradicsomokat negyedeljük el, a hagymát vékonyan karikázzuk fel és szedjük szét a gyűrűket. A tonhalkonzervről öntsük le a levet, és tépkedjük kis darabokra.

Ha fagyasztott a garnéla, tegyük egy tálba, majd a tálat jó meleg vízbe, így gyorsabban kiolvad. Nem fontos, hogy mindenhol teljesen felolvadjon, csak ne fagyjon le a kezünk pucolás közben. A megpucolt rákokat pár perc alatt pirítsuk át egy kevés olívaolajon, míg teljesen összegömbölyödnek.

Az eddigieket keverjük össze egy tálban, locsoljuk meg olívaolajjal, tépkedjük rá a bazsalikomleveleket, végül reszeljünk rá egy kis parmezánt. Nagyon laktató szerintem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése