2011. január 30., vasárnap

...és a tiramisu


Szóval ugyebár elkészültek a babapiskóták. Határozott céllal, nevezetesen, hogy egy tiramisuban landoljanak. Eddig összesen egyszer csináltam tiramisut, akkor Manner babapiskótával. A házi piskóta teljesen más állagú, percekig kell a kávéba áztatni, mivel jóval több anyag van benne, mint a boltiban. A krémből is jóval több kell, hogy a jó nagy közöket kitöltse, és így utólag azért is, mert a vastagabb tésztát nehezebben itatja át.

Nekem egy kb. 20*30 cm-es tálam volt, három réteg piskóta fért bele. Boltiból biztosan elférne négy is. Mannerből két dobozzal kell venni, pontos mennyiséget nem tudnék mondani, mivel ugye házi piskótából csináltam, és nem mértem le, hogy mennyi fogyott el.



A recept nem egy bonyolult dolog. Lefőzünk 2-3 dl presszókávét, összekeverjük rummal, majd ebben áztatjuk a piskótákat. Ha Mannerből csináljuk, éppen csak bele kell mártani. A krémhez én most 1 kg mascarponét használtam, a Mannerhez elég volt 50 dkg is. 10 dkg-onként egy tojássárgáját és egy evőkanál cukrot habosra keverünk. Nem bízom a szalmonella ellen kezelt tojásokban. Mosogatószerrel percekig sikáltam mindet, majd gőz fölött kevertem őket össze a cukorral. A túlbiztosítás sosem árthat :) Ezután belekevertem a mascarponét is, ezt is jó habosra.

Már csak a rétegezés volt hátra. Vékonyan kentem egy kis krémet a tál aljára, rá egy réteg kávés piskóta, majd krém, piskóta, krém... Végül kakaóporral megszórtam a tetejét, és éjszakára mehetett a hűtőbe. Nagy sikert aratott.


Maradt 10 (!) tojásfehérjém, azt hiszem, eljött az ideje a pavlovának :)

3 megjegyzés:

  1. Bejööön, mint kacsa a nokedlit!

    VálaszTörlés
  2. Isteni finom Tiramisut csináltál. Ha lesz rá időm, hogy csináljak, csak a Te receptedet fogom használni hozzá. :) E

    VálaszTörlés
  3. Nadjon finom volt! Ketten állva fogyasztották olyan extázisba kerültek! Köszönjük kedves Cseresznye!:)

    Én

    VálaszTörlés