2011. január 10., hétfő

Attila-nap

Pénteken volt barátom neve napja. Tudni kell róla, hogy imádja az olasz kajákat. Főleg a tésztás dolgokat, de most inkább pizza készült.

A karácsonyi ajándékaim között volt egy szakácskönyv is csupa olasz finomsággal, azt hiszem, már írtam róla. Itt volt az ideje egy olasz ebédnek. Elsőre nem a legbonyolultabb dolgokat választottam.
A menü a következő volt:
  - sült, mozzarellával töltött paradicsom
  - autentikus olasz pizza
  - epres panna cotta.

Felkészültem, ahogy csak tudtam. Harsogó zöld friss bazsalikom, ipari mennyiségű mozzarella, BL80-as kenyérliszt és teljes kiőrlésű durumliszt, lapzselatin és tejszín. A fotókról csak annyit, hogy még gyakorolni kell, ja és baromira szükségem lenne jóval több helyre. Egyszerűen képtelenség az ablakhoz közel olyan természetes megvilágítású helyet találni, ahol nem lóg be mindenféle mobiltelefon, műanyagedény, mosogatószivacs stb.

Sütés előtt
Mire nem jó egy őzgerinc! Így tuti nem borulnak fel az instabil paradicsomok. Barátnőm is átjött, nagyon ízlett neki, különben is imádja a paradicsomot.

Sütés után
Sajnos előre nem látható technikai okok miatt a pizzát potom 2 óráig nem tudtam betenni a sütőbe. Eléggé aggódtam, hogy sz...rrá fog ázni és túlkel, de feleslegesen tettem. Barátnőmet idézve: "Ez nem jó, ez k...rvajó!" Ezt egyébként azon lehetett a legjobban lemérni, hogy mivel a két 32 centis pizzát nem bírtuk hárman megenni, így hát volt maradék. A mozzarella megolvadva majd kihűlve a rettenetes állapotot súrolta ugyan, de a tészta még másnap is marhajó volt.

Majdnem :)
A panna cottát még gyakorolni kell. A képet jócskán meg kellett utómunkálnom, hogy csak a viszonylag gusztusos rész maradjon rajta. Sajnos a tálkákból történő kiszedés még nem a specialitásom, de dolgozom majd rajta, mert egyébként nagyon ízlett mindenkinek, még az abszolút nem édesszájú barátnőmnek is.

Azt hiszem, barátom elégedett velem. Ma megkérdezte: "Mikor sütsz megint kenyeret? És pizzát? Csak holnap? :( "

A recepteket itt és itt találhatjátok meg.

5 megjegyzés:

  1. SSSSSSSSzuperül hangzik, eddig minden!! :) Édességen kivül bármit leellenőrzök, hogy valóban olyan finom-e, mint ahogy kinéz!
    Na az eddigi tapasztalatok alapján nem érhet csalódás! ;)

    VálaszTörlés
  2. Szia!

    De úgy nehezen tudod leellenőrizni, ha nem vagy itthon:( Így hogyan süssek-főzzek neked?

    Tessék néha itthon is lenni :D

    VálaszTörlés
  3. Jóságos a menü, gratula hozzá! Tisztára Ristorante. :) Complimenti!
    Arra a pizzára én is kiváncsi volnék. Hozzá egy jófajta rosé vagy félszáraz fehérbor... Hmm.
    Nem tudom tudod-e, hogy tálaláskor is érdemes alaposan megszórni bazsalikommal a pizzát. Valami félelmetes lesz tőle. JO (elesdé. Jamie Oliver) is egyetértene velem. Nekem meg ő a favoritom.

    Ha már olasz konyha. Én attól szoktam lábrázást kapni, amikor a Tiramisu-t agyonvariálják. Elég édesszájú vagyok, de ez az über alles, amit bármikor, bárhol, bárhogyan és "elképzelhetetlenülakármekkora" mennyiségben képes vagyok elfogyasztani. No, ehhez képest életemben egyetlen egyszer ettem olyat, amire azt mondtam, hogy na erről nevezték el ezt a desszertet. A legegyszerűbb édesség, de ezt majdnem mindenki elszúrja.
    Na már megint eltértem a tárgytól.

    VálaszTörlés
  4. ...aaa megszórást friss bazsalikomlevelekkel gondoltam.

    VálaszTörlés
  5. Szia ismét kedves Vakond!

    A bazsalikomot egyébként én is a sütés után raktam a pizzára, és ezután soha de soha többet nem vagyok hajlandó szárítottat használni, az egy rakás sz...r. A receptet Dolce Vita blogján megtalálod, belinkeltem alul.

    Én egyszer csináltam tiramisut anyukámmal, semmit nem extráztunk benne, csak annyit változtattunk, mert anyukám nem bízik a szalmonella ellen kezelt tojásokban, hogy egy nagyon minimális mennyiségű tejet felforraltunk és a tojássárgáját abba csurgattuk bele kis hőkezelés céljából. Tudom, ez nem autentikus, de legalább nem lettünk betegek tőle.

    További jó olvasgatást!

    VálaszTörlés