2011. január 24., hétfő

A csodás pizzatészta


Sajnos holnaptól a hét végéig egyedül fogom tengetni napjaimat itthon, no jó, nem teljesen, Körte velem lesz :) Szóval pasim munkaügyben lesz valahol jó messze tőlem. Ezért aztán ma sütöttem egy halom pizzatésztás finomságot, hogy a távolban is jókat ehessen a lelkem.

A tészta receptje természetesen DV-től származik. Úgy látom, itt még nem teljesen az a recept szerepel, mint a könyvében. Én a könyv szerintit csinálom: 40 dkg BL80-as liszt, 10 dkg teljes kiőrlésű durumbúzaliszt, 1 tk só, 1 csomag szárított élesztő, 3 ek olívaolaj, 1 ek méz, kb 3 dl víz. Azonban most paradicsomszószt is tettem a tésztába, így a vízből kevesebb kellett.

Most 1 kg lisztből dagasztottam el a tésztát. A feléből paradicsomos-hagymás lepény készült. A hagymát olajon megpirítottam, majd fél dl fehérborban megpároltam. A paradicsomokat gerezdekre vágtam. Ezeket tettem a tésztára felváltva. Ez a recept is DV könyvéből való.


Móni, figyelmedbe ajánlom, remélem, elég sok hagyma van rajta :D Szerintem tetszene neked. A tészta másik feléből zsömlék és grissinik készültek.

2 megjegyzés:

  1. A hagymák mennyisége és kinézete 5*-t érdemel!!! Akkor most már csak húsosabb változatban kell ezt elkészíteni, amin természetesen ott figyel a bacon is :D
    M

    VálaszTörlés